גדי גרטל, 15/02/24
התופעה של יוקר המחיה בישראל ידועה ומוכרת כבר שנים, המתבטאת בעליות מחירים משמעותיות בתחומים רבים, ביניהם דיור, מזון, תחבורה ועוד. תופעה זו גורמת לאתגרים כלכליים עבור רבים, הן ברמה הפרטית והן ברמה העסקית. מדינת ישראל אחת מהמדינות היקרות בעולם, יוקר המחיה בישראל בשנת 2022 היה גבוה בכ־38% לעומת ממוצע מדינות ה־OECD (כלכליסט) וזה רק עולה גם לאור הוצאות מימון המלחמה, וההשפעות הגיאופוליטיות הנגררות ממנה.
הזדמנות עסקית:
בתוך האתגר טמונה גם הזדמנות. יוקר המחיה יוצר צורך הולך וגדל בקרב הצרכנים לפתרונות יעילים וחסכוניים, מה שפותח פתח עסקי משמעותי עבור יזמים יצירתיים. להיות בצד של היקרנים, זה כנראה לא מה שיקדם את ההכנסות. אז מה ההזדמנות פה? המחיר. במחיר הנכון למול המתחרים תזכו להגדלת ההכנסות מבלי להשקיע במסעות פרסום יקרים. כן. העוף בשקל של רמי לוי יוכיח את עצמו בתקופה הקרובה.
גורמי הצלחה:
הבנת הצורך: ניתוח מעמיק של צרכי הצרכנים והבעיות הנובעות מיוקר המחיה. איפה הלקוחות מורידים הילוך? מה מונע מלקנות? איך המחירים של העסק ביחס לחלופות?
יצירתיות: פיתוח פתרונות חדשניים וייחודיים המאפשרים חיסכון משמעותי, התייעלות תפעולית והורדת ההוצאות. איתור חלופות לוגיסטיות להורדת הוצאות השינוע, בחינת משאבי האנוש והעלאת השכר (זו לא טעות…זה מוכח, שמשלמים מתפתחים)
התמקדות בשירות: מתן שירות לקוחות ברמה גבוהה ותמיכה לאורך התממשקות העסק-לקוח.
גמישות: היכולת להתאים את הפתרון העסקי בהתאם לשינויים בשוק ובהתנהגות הצרכנים. לא להיות מקובעים במה שאתם מציעים. להיות קשובים לצורכי הלקוח ולהבין שהוא מוגבל בהוצאות, שפתיחת חסם המחיר ישחרר את החסימה.
לסיכום:
יוקר המחיה מציב אתגרים רבים בפנינו כבעלי עסקים, אך גם פותח צוהר להזדמנויות עסקיות משמעותיות. יזמים בעלי ראייה עסקית נכונה, יצירתיות ויכולת להבין את צרכי הצרכנים, יוכלו להצליח ולפרוץ דרך בתקופה זו. לכן מתייעצים עם מומחים ומתקדמים.
Comments