top of page
תמונת הסופר/תGadi Gertel

ירחון איגוד התכשיטנים דצמבר 2021

עודכן: 1 בפבר׳ 2022

חברים יקרים

עוד שנה עברה, שנה מאתגרת עם עליות וירידות, עצירות ותנופות ולסיכומה של השנה העסקית שוב סיימנו עם חיוך.

לא כולם, לא כמו שרצינו אבל תגידו את האמת שרובכם מופתעים לטובה 🙂

ענף התכשיטים התחזק, ההיקפים גדלו, כמויות התכשיטים שנכנסו לארץ היו חסרות תקדים, המכירות באונליין טסו גם ביוקרה ובסוף צריך להגיד…ב”ה. לא רק ששרדנו אלא השתפרנו.

מאחל שנה עוד יותר טובה עם שפע פרנסה ויותר חשוב שמחה.

אז מה היה השנה?

הרבה קורונה….הרבה בלת”מים (בלתי מתוכננים) יוזמה גדולה שלכם למצוא פתרונות בזמן אפס. ושוב התברר לנו שתכשיטים אינם מותרות, הם צורך צרכני מהשורה הראשונה.

היצואנים חזרו לעבוד לאחר עצירה מפחידה. ההזמנות אט אט התחדשו, הטיסות עם בידוד או בלי חזרו לתפקד וההכנסות בהתאם. בשוק הישראלי המסחר התאושש מהר מאד, הביקוש לתכשיטים עלה והאונליין הפך חיש לערוץ הכנסות עיקרי.

נכון שלאחרונה האונליין ירד, אך לצערינו הוירוס הנמרץ ימלא את תפקידו ובקרוב ישובו ההזמנות. נא להיערך בהתאם.

האיגוד ממשיך לטפל בנטרול החסמים שמפריעים לנו לתפקד כמו מכון התקנים, החזרים מחו”ל והקלות במשלוחים לחו”ל. במהלך השנה התקיימו פגישות עם משרדי הממשלה, מינהל התכשיטים והיהלומים במשרד הכלכלה בראשותו של מר אופיר גור והגב’ רחלי בצלאל ראש ענף תכשיטים מילאו את תפקידו כיאות וממשיכים לסייע בפתרונות ארוכי הטווח, ולהם תודה מכולנו.

זה לוקח זמן אבל זה יקרה. בעיה ותיקה שאמורה להיפתר בקרוב היא מעבר התכשיטים הנכנסים ארצה מהמכס בנתב”ג לנציגות המכס בבורסה ברמת גן. אם הייתם יודעים כמה מאמצים נעשו בכדי שזה יתגשם….זה יחסוך זמן רב ועלויות גבוהות ומיותרות.

התערוכות כפי שראינו לא בדיוק תיפקדו השנה ושוב הרשת היוותה תחליף ביניים לעסקים. רק בשבוע שעבר נדחתה תערוכת ויצ’נזה באיטליה למרץ. הקורונה לא מרפה ובהתאם חובתכם להתחזק ברשת כמה שיותר מהר.

עם כל הקושי עשינו השנה הסטורייה וקיימנו אירוע מכירות רשמי ראשון בדובאי. באירוע נכחו 11 חברות תכשיטים ושתי חברות טכנולוגיות. בשביל הפעם הראשונה במדינה מוסלמית זה היה אירוע מצוין, רוב המשתתפים רשמו הזמנות. פנינו קדימה שם במפרץ.




מחסור ביהלומים טבעיים בשווקים

עלייה בביקושי התכשיטים וביניהם תכשיטי היהלומים גרמה למחסור באספקת יהלומים קטנים ובינוניים. זה לא חלום, זאת מציאות שמי שמתעסק בתחום מכיר כבר מספר חודשים. יהלומים טבעיים ברמה גבוהה קשים להשגה כבר זמן לא מבוטל. העלייה בביקושים לתכשיטי יהלומים בעולם נמצאת במגמת עלייה ובהתאם האיגוד מקבל פניות להשגת מקורות יהלומים חדשים. כחלק משינוי התפיסה בבורסת רמת גן, נערוך בקרוב מפגש תכשיטנים ויהלומנים בו תוכלו להכיר ספקים חדשים במחירים מועדפים. נעדכן בפרטים לקראת האירוע.

בינתיים הבורסה יוצאת בסרטון שיווק של התעשייה המקומית:


When It Comes to Eternal Values. Israeli Diamond Industry. The Israeli diamond industry is a story of tradition and innovation interweaved in the history of the Jewish people in the Diaspora and in Israel, and it sta…

סקר בארה”ב: ענף התכשיטים בדרך לעונת החגים “הטובה אי פעם”

80% מחברות התכשיטים צפויות לרשום שיא חדש במכירות | מכון היהלומים

מכירות התכשיטים לא מראות כל סימני האטה אלא רק מתחזקות בעונת החגים הנוכחית, זהו כמעט הקונצנזוס בקרב 120 חברות תכשיטים שהשתתפו בסקר מיוחד לעונת החגים 2021, שפורסם באתר Instore Magazine ממש לפני חג המולד, שצוין ברחבי העולם ביום שבת שעבר.

79% מהנשאלים בסקר, שנערך ביום רביעי לפני חג המולד, אמרו כי מכירות התכשיטים עד כה “יותר טובות” או “הרבה יותר טובות” מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד, שבה נרשמה כזכור עונת החגים הטובה בהיסטוריה עבור תכשיטנים. 20% מהנשאלים תיארו את עונת החגים הנוכחית כ”יוצאת מן הכלל”, 41% אמרו כי היא טובה מהצפוי, ו-31% אמרו כי היא עומדת בציפיות הגבוהות שלהם. לעומתם, רק פחות מ-10% מהנשאלים הביעו אכזבה מנתוני המכירות עד כה.

כשנשאלו מהם הפריטים הנמכרים ביותר, יותר ממחצית מהתכשיטנים ציינו “יהלומים“, וכמה מהם אף ציינו ספציפית “עגילים צמודים משובצים ביהלומי מעבדה“. עם זאת, חלק מהנשאלים אמרו כי המכירות טובות בכל הקטגוריות, וחלקם אמרו שכל המוצרים פשוט נמכרים מצוין.

חלק מהתכשיטנים אמרו כי הם חוששים מהתפשטות האומיקרון, וריאנט הקורונה החדש, ומהשפעתו העתידית. עם זאת, הם הביעו שביעות רצון מכך שהנגיף לא פגע כלל במכירות התכשיטים בעונת החגים. “אנחנו שמחים שאומיקרון התעכב מספיק זמן כדי לעבור את עונת החגים כמעט ללא פגע, אך חוששים מהחודשים הקרובים”, כך הסביר אחד מהם.

מוטיב חוזר בתשובות של התכשיטנים השנה, נגע בכך שהמכירות שמרו על יציבות לאורך זמן לקראת חג המולד, ולא נדחו לדקה האחרונה. “ראינו השנה קהל יציב יותר, שמגיע בשלב מוקדם יותר, וזה נחמד כי אנחנו לא כורעים תחת הבהלה של הרגע האחרון”, הסביר אחד הנשאלים.

חלק מהתכשיטנים מייחסים זאת לעובדה שקונים רבים היו סגורים בבתים ולא הוציאו כסף במהלך המגפה, או כפי שאמר אחד מהם: “אני חושב שבגלל הקורונה, אנשים לא יצאו לאכול או נסעו לחופשה, כך שלכולם היה כסף עודף”. 

חלק מהתכשיטנים אף ציינו כי בקושי מצאו זמן להשתתף בשאלון, בגלל תנועת הקונים ועומס העבודה.

הסקר נערך בקרב 120 חברות תכשיטים עצמאיות. ואם נשפוט לפי התוצאות, נראה כי 2021 עושה את דרכה הבטוחה לספרי ההיסטוריה, כשנת שיא במכירות התכשיטים.

תחזית: המכירות התכשיטים יצמחו ב-40%

האנליסט עידן גולן פרסם לאחרונה תחזית, לפיה מכירות התכשיטים בעונת החגים בארה”ב ירשמו עלייה שנתית של כ-40%. עד אוקטובר, מכירות התכשיטים בארה”ב הסתכמו עד כה השנה ב-67.8 מיליארד דולר, ועקפו את המכירות ב-2020 עוד לפני הכניסה לעונת החגים, שנחשבת לשיא עונת מכירות התכשיטים.

לדברי גולן, מדיניות הסגרים בקורונה, סגירתן הזמנית של חנויות, הירידה בהיקף הנסיעות, והירידה החדה בהוצאות הצרכנים הקשורות בנסיעות, הזניקו את הביקוש לתכשיטים, והמכירות צפויות להסתכם השנה ב-94 עד 95.3 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 51% עד 53%. 

צו בריאות העם (תיקון) – חובת עטיית מסיכה

ביום 29.12.21 פורסם תיקון לצו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (בידוד בית והוראות שונות)(הוראת שעה)(תיקון 18), התשפ”ב – 2021. בין יתר התיקונים, נקבע כי חובת עטיית מסיכה תחול בהתקהלות מעל 50 איש גם בשטח פתוח.

להלן עיקרי הצו בנוגע לחובת עטיית מסכה נכון ליום 30.12.21

לא ישהה אדם במקום שאינו שטח פתוח, למעט מקום מגוריו, מבלי שהוא עוטה מסכה, ואולם תחול חובת עטיית מסכה בהתקהלות מעל 50 אנשים בשטח פתוח. לגבי מי שמתקיים בו אחד התנאים הבאים, תחול החובה לעטות מסכה גם בשטח פתוח:

(1) אורח שאינו מחלים בעת שהייה במוסד בריאות או מוסד רווחה, או עובד שאינו מחלים בעת שהייה במוסד כאמור, בסמוך למטופל. (2.) אדם שחלה עליו חובת בידוד או אדם בדרכו למקום הבידוד. (3.) אדם השוהה במוסד מסוים שהמנהל הורה על חובת עטיית מסכה בשטחו, כולו או חלקו, כדי למנוע התפרצות של נגיף הקורונה, חייב בעטיית מסכה, ובלבד שבכניסה למוסד הוצב שלט במקום בולט לעין שבו צוינה החובה לעטות מסכה ופירוט המקומות בשטח המוסד שבהן היא חלה.

החובה לעטות מסכה לא תחול על האנשים הבאים:

(1.) קטין מתחת לגיל 7; (2.) אדם שמחמת מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית מתקשה באופן משמעותי או שנמנעת ממנו עקב מוגבלותו האמורה, לכסות את הפה ואת האף; (3.) אדם השוהה במקום סגור או מופרד, בלא אדם נוסף, או אדם השוהה במקום כאמור עם אנשים הגרים באותו מקום אתו; לעניין זה “אדם השוהה במקום סגור או מופרד” – אדם השוהה בכלי רכב, במבנה, בחדר במבנה, בחלק ממבנה הכולל מחיצה בגובה של שני מטרים לפחות אשר מפרידה בין האדם לבין אנשים אחרים הנמצאים באותו מבנה, או בתא עבודה בחלל פתוח, אם גובה המחיצה אשר מפרידה בין האדם לבין אנשים אחרים באותו חלל הוא מטר ועשרים סנטימטרים לפחות, ובלבד שהאדם שלא עוטה מסכה יושב.

“אנשים הגרים באותו מקום” – בני אותו תא משפחתי או יחידים השוהים יחד במקום מגורים אחד;

(4.) משתתף בשידור באמצעי תקשורת שנדרש לדבר בשידור, ובלבד שהוא נמצא, ככל האפשר, במרחק של שני מטרים לפחות מאדם אחר; (5.) שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד במקום עבודה ובלבד שיישמר ביניהם מרחק של שני מטרים לפחות; (6.) אדם המבצע פעילות ספורט.

“עטיית מסיכה” – כיסוי הפה והאף בבד, במסיכה המיועדת לכך, או במסיכה ביתית, הצמודים לפנים, בהתאם להוראות המנהל.

מעסיק במקום עבודה אחראי לכך שהעובדים במקום העבודה יקיימו את החובה לחבוש מסכה.

חובה על רשת חנויות הכוללת בתי מרקחת או רשת מרכולים, הכוללת 10 סניפים לפחות, למכור לציבור, ככל האפשר, מסיכות המיועדות לכיסוי הפה והאף; אין באמור בסעיף קטן זה כדי למנוע מחנות או ממרכול כאמור לספק ללקוחותיהם מסכות כאמור בלא תשלום.

נותן שירות חיוני שהיה במגע הדוק עם חולה במקום עבודתו בעת שחבש מסכה, לא חייב בידוד, בכפוף להצהרה ולפיה העובד קיים את הוראות הסעיף האמור; לעניין זה, “נותן שירות חיוני” – מי שעוסק במתן שירות לציבור במקום עבודה חיוני, ובכלל זה עובד העובד במקום למכירת מזון, בבית מרקחת, חנות אופטיקה, מעבדה לתיקון מוצרי תקשורת או מחשבים ובחנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה.

תקנות הגבלת פעילות של מקום ציבורי או עסקי והוראות נוספות – מעודכן ליום 26.12.21

ביום 26.12.21 פורסם תיקון לתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה)(הגבלת פעילות של מקום ציבורי או עסקי והוראות נוספות)(תיקון מס’ 15), התשפ”ב-2021

עיקרי התיקון הינם כדלקמן:

  1. קניונים יפעלו במתכונת של “תו סגול” (כמופרט להלן), על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד בכל 15 מטרים).

  2. חובת הצגת תו ירוק – לרשימת העסקים שהכניסה אליהם מתאפשרת בכפוף להצגת תו ירוק (כמופרט להלן) נוספו חנויות ששטחן עולה על 100 מ”ר, הן במתחמים פתוחים וברחוב והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. יובהר כי “התו הירוק” בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים, כמפורט להלן: חנות למכירת מוצרי היגיינה (פארם), חנות אופטיקה, חנות למכירת עזרים רפואיים, מרכול, מכולת או סופרמרקט. במקומות אלו תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7).

  3. מובהר כי חובת התו הירוק תחול גם על העובדים בחנויות אלו.

  4. כמו כן, נקבע כי דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת “תו ירוק”, ולא תתאפשר בהם ישיבה אלא איסוף עצמי בלבד. כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת “תו ירוק”, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.

  5. התקנות ייכנסו לתוקפן ביום א’, 26 בדצמבר 2021, האכיפה תחל בלילה שבין 27 ל 28 לדצמבר ויחולו עד ליום 4 ינואר 2022.

תקנות אלה תקפות עד לתאריך 4.1.2022

3 צפיות0 תגובות

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page