חברים יקרים
בתחיל
ת החודש, כרעם ביום בהיר הופיעה מודעה בגלובס עם הכותרת “לידיעת העוסקים בתחום הזהב”.
כולנו הופתענו לראות שהתקנה כבר נכנסה לתוקף והשאלות המריאו לאויר. אז הבנו שמטרת התקנה למנוע חשבוניות פקטיביות ומלחמה בהלבנת ההון, רק החבר’ה בירושלים קצת שכחו להסביר איך ?
נשיא האיגוד, מר דוד טייבר לקח את המושכות וביחד עם האיגוד ומספר חברים התנהלו מגעים אינטנסיביים עם רשות המיסים להבהרות התקנה, קבלת הוראות מפורטות וכמובן התאמה לענף. אחסוך מכם את התהליך, בפועל הגענו לטיוטה אחרונה שנשלחה היום (29.5 ) ע”י רשות המיסים אחרי הרבה תיקונים…
לאחר קבלת ההוראות המפורטת הרשמיות האיגוד יוציא הודעה מיידית, נפעל ליום עיון שיועבר ע”י רשות המיסים וכמובן אתם מוזמנים ליצור קשר בכל עניין.
זו הזדמנות להודות למר דוד טייבר, נשיא האיגוד ומי מטעמו על היוזמה, המקצועיות והזמן הרב שהשקיעה חברתו במהלך החודש האחרון לטובת כולנו, יישר כוח.
במעבר חד. השנה רצה ואנחנו אוטוטו במחציתה ועוד לא הספקנו להחליט איך מגדילים את ההכנסות, ואילו תכשיטים למכור ? והמחירים…רק יורדים. מזל שאנחנו לא בתחום המזון.
אני פוגש הרבה תכשיטנים במהלך השגרה ועם הזמן מתגבשת לי הדעה מה צריך לעשות, אתם צריכים להחליט לאיזה קהל יעד אתם פונים? כמויות במחיר נמוך או אולי יוקרה בכמות קטנה, הבחירה תלויה במשאבים העומדים לכם, בכדי לפנות ליוקרה צריך להשקיע בשיווק יקר. מיתוג לא קורה לבד, זו פונקציה של השקעה. מאידך כשפונים לקהל הרחב המחיר יורד, זאת לאור העובדה שהמתחרים על הכסף הפנוי כגון הסמארטפונים, חופשות וטיסות מוזלות, גאג’טים ועוד מקשים על הקהל הרחב להוציא כסף על תכשיטים, לכן ניתן לראות עליה בתכשיטים שמחיר הממוצע בין 250-700 ש”ח וירידה משמעותית ביוקרה בתכשיטים מעל 6000 ש”ח. בכדי לעזור לכם הכנתי מספר קבוצות מחיר לפריט להלן:קבוצת מחיר בש”ח קהל יעדהשפעותהערות 250-700צעירים, מסורתייםמצב כלכלי, מנטליותמסתפקים במועט, דאגה להוצאות700-1500צעירים, מבוגריםמצב כלכלי, מנטליות, אירועי מסורתרציונאל גבוה בקניה1500-3000מתחתנים, מתפנקיםאירועי מסורת, יכולת רווחהרציונאל גבוה בקניה, יכולת מעל הממוצע3000-6000מתחתנים, מתפנקיםאירועי מסורת, יכולת רווחה, עירנות חומריתרציונאל נמוך מבחירה, יכולת מעל הממוצע+6000-10,000מתחתנים, מתפנקים, מבוגריםיכולת כלכלית גבוהה, עירנות חומריתאמוציונאל גבוה, ומיקסום חווית קניה
בנוסף יש לזהות את הטרנדים החדשים כמו שמות, סמלים, צבעוניות, עיצובים מקוריים ממתכות שונות. לסיכום, אפשר להיות “רמי לוי” בתכשיטים, אפשר להיות “לואי ויטון” ואפשר באמצע, בחכמה.
חג שבועות שמח
גדי
אז מה קורה ?
התעשייה מתעוררת? – תעשיית השעונים בשוייץ זכתה לראות סוף סוף עליה בחודש מרץ לאחר שנתיים קשות לתעשייה, בענפינו באסיה גם כן עלייה במרץ לאחר שלוש שנות בצורת, הללויה, שימשיך כך.
צבעוניות בתכשיטים – לאור הגידול במכירות תכשיטים משובצי אבני חן ומבט על הטרנדים באירופה, האיגוד יחל במפגשים עם חברי הבורסה לאבני חן בכדי להכיר לכם ספקים חדשים במחירי חו”ל במקום שתסעו, תוכלו לרכוש מלאים מעניינים ואבנים שלא תמצאו במקום אחר. נעדכן בהודעה נפרדת.
של המוכר או המעצב ? – שכרתם את שירותיה של חברת מכירות אונליין?, סכסוך משפטי בעניין הגיע לבית המשפט בנושא זכויות היוצרים, נא עיינו, זה חשוב.
צלם צילם תכשיט, של מי הזכויות? – שאלנו שאלת תכל’ס, התשובה מפתיעה.
שאלה: אני מעצב תכשיטים ומעוניין לשכור שירותיו של צלם לצלם את יצירותיי. האם על התמונות חלות זכויות יוצרים ומי בעלי הזכות, הצלם או המזמין?
תשובה:
צילומים הינם מושא לזכות יוצרים מאחר והם בגדר יצירה מקורית שהיא יצירה אמנותית. בפסיקה נקבעה (פד ויינברג נ’ ויסהוף רא”ע 7774/09) כי כל צילום עם רמה מינימאלית של מקוריות ושל יצירתיות זוכה לגנה על פי החוק.
סעיף 35(א) לחוק זכויות יוצרים קובע כי צילום שנוצר לפי הזמנה (ולא של אירוע פרטי), הבעלים הראשון של זכות היוצרים בה, כולה או חלקה, הוא היוצר, קרי הצלם, אלא אם כן הוסכם אחרת בין המזמין והיוצר, במפורש או במשתמע.
העובדה שהמעצב משלם עבור הצילום כשלעצמה לא נותנת לו אוטומטית זכות יוצרים ביצירה! על כן, במידה והמעצב מעוניין בזכויות על הצילום עצמו, חשוב לסכם זאת מראש באופן מפורש עם הצלם. עו”ד שושנה רבינוביץ.
תחרות המעצבים 2017 – התחרות השנה שוב זכתה להיענות גבוהה, כ- 60 עבודות הוצגו, עשרת הגדולים כבר נבחרו, פרטםי בהמשך, בתערוכת ג’ובלה ב- 3 ביולי יוצגו תכשיטי עשרת הגדולים לקהל הרחב.
תערוכות
הונג קונג 22-25 ביוני – התערוכה היותר קטנה מבין השלוש בעיר העסקים, אורחים חדשים שלא ביקרו בשנתיים האחרונות יזכו לאירוח במלון ללא תשלום.
Jovella
ישראל – לאתר התערוכה אז ב- 3-4 ביולי תיערך תערוכת התכשיטים אינטרקונטיננטל ת”א, האיגוד ערך שני ימי עיון מעניינים מאד המקנים כלים יישומיים לניהול עסקי התכשיטים, האחד לתכשיטנים והשני לחנויות הפיזיות והאונליין, כנסו ותירשמו. בנוסף יתקיים יריד מכירות תכשיטים לקהל הרחב.
הזדמנות לייצא – Inhorgenta מינכן – אנחנו מתארגנים לקראת התערוכה בכדי שתציגו בעלויות נמוכות משמעותית מהתערוכות הגדולות ותהיה זו הזדמנות לפגוש לקוחות אירופאים חדשים. המפגש יערך ב- 21 ביוני 2017 בשעה 10:30 בבית פורום עתידים בניין 6 רמת החייל ת”א.
מאמר מקצועי – משפטי
מאת: עו”ד שושנה רבינוביץ’
סוף לסוף העונה? נקודות למחשבה בעקבות תזכיר חוק הגנת הצרכן בנושא מבצעים
תזכיר החוק להגנת הצרכן מבקש לקבוע כמה זמן מוצר או שירות יכולים להיות מוצגים במבצע וכמה זמן הם חייבים להיות מוצגים במחיר רגיל לפני המבצע ולאחריו. מטרת החוק ראויה וחשובה, אולם היא מותירה מספר קשיים בתיקון המוצע.
בימים אלה הוצג לעיון הציבור תזכיר חוק אשר אם יתקבל, יחולל שינוי משמעותי בחוויית הקנייה של הצרכן בישראל. מדובר בתיקון לחוק הגנת הצרכן המבקש לקבוע כמה זמן מוצר או שירות יכולים להיות מוצגים במבצע וכמה זמן הם חייבים להיות מוצגים במחיר רגיל לפני המבצע ולאחריו.
נכון להיום, החוק לא נותן מענה מדויק לסוגיה זו וכתוצאה מכך נושא המבצעים בישראל פרוץ. ישנם מוצרים שתמיד מוצגים “במבצע”, ועל כן נשאלת השאלה – האם מדובר במבצע אמיתי? הרי אף אחד לא זוכר מה היה המחיר לפני המבצע או אם היה כזה בכלל. על כן, טוב שהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, יוזמת התיקון, עושה סדר בעניין. יחד עם זאת, ישנן לא מעט סימני שאלה וקשיים בתיקון המוצע:
1. התיקון קובע כי לפני שמוצר יוצג במחיר מבצע יש להציגו למכירה במחיר רגיל לפחות 30 ימים עוקבים ובצמוד לאותו מבצע. במהלך אותם ימים ניתן להעלות או להוריד את המחיר אך אין לקרוא לזה “מבצע”.
אין ספק כי המחיר הרגיל חייב להיות המחיר בו המוצר הוצע לצרכן. יחד עם זאת, קביעת תקופה של חודש לפחות תקשה על העוסקים להגיב בזריזות להרגלי צריכה של ציבור הצרכנים בשוק תחרותי. התיקון ישפיע על אסטרטגיות שיווק, תכנון כלכלי ומגביל את חופש הפעולה של העוסק.
כמו כן, על אף שהתיקון מאפשר לשנות מחירים גם טרם יציאה לתקופת מבצע, יש בכך קושי אופרטיבי: ראשית, כאשר המוצרים במבצע – ניתן להציג את מחירי המבצע על גבי שלט בצמוד אליהם. לעומת זאת, אם אין מדובר במבצע, חלה חובה להציג את המחיר על גבי כל מוצר ומוצר. זוהי עבודה שדורשת זמן ומשאבים ועוסק יחשוב פעמיים לפני שישנה מחיר לתקופה קצרה כאשר אין הוא יכול ליהנות מן ההקלות הקיימות בעניין הצגת מחירי מבצע. שנית, האיסור לקרוא לשינוי מחיר רגיל – “מבצע” יקשה על הפעילות השיווקית של העוסק. הרי, כל פרסום אשר ירמז על הורדת מחיר ייחשב למבצע וזה יהיה בניגוד להוראת החוק. נראה איפה כי על אף הניסיון של המחוקק להשאיר בידי העוסק חופש פעולה מסוים, לא יהיה לו כל תמריץ להוריד מחירים במשך 30 ימים, דבר שלא בהכרח לטובת הצרכן.
2. תקופת המבצע תהיה לא יותר מ-45 ימים ברצף ובכל מקרה במהלך שנה קלנדרית סך משך הזמן בו הוצע מוצר במבצע לא יעלה על משך הזמן שאותו מוצר הוצע במחיר רגיל. עוד מציע התיקון כי במשך תקופת המבצע (45 ימים) ניתן לעשות מבצעים עוקבים שונים. אם במהלך תקופה זו חוזרים למחיר רגיל לזמן קצר ולאחר מכן ממשיכים את המבצע, אותם ימים בו המוצר הוצג במחיר רגיל יחשבו במניין הימים של המבצע. לאחר 45 ימים, חובה לחזור לתקופה של 30 ימים לפחות בה המוצר מוצע במחיר רגיל.
הוראות אלה הן נוקשות מדי. עוסק יהיה חייב לתכנן זמן רב מראש את המבצעים מבלי יכולת תמרון או גמישות. כאמור השוק הקמעונאי הינו דינמי ויש להגיב במהירות על התנהגות הצרכנים. עוסק אמנם מנהל תחזית מכירות אך חייב להשאיר לעצמו חופש לשנות מחיר במקרה שהמוצר אינו נמכר כמצופה. התיקון ימנע זאת ממנו.
3. לגבי מוצרים עונתיים (המוגדרים כמוצרים שמוצעים למכירה עד לתקופה של שלושה חודשים או ש-80% מסך כלל המכירות שלהם בשנה קלנדרית נמכרו בתקופה של עד שלושה חודשים עוקבים) מוצע לא להגביל את משך זמן תקופת המבצע באופן גורף אלא לקבוע כלל לפיו סך משך תקופת המבצעים לא יעלה על התקופה בה המוצר הוצע למכירה בתנאי מכירה רגילים.
גם כאן, העוסק יקשה עד מאד למלא אחר הוראות החוק מבלי שזה יפגע בהתנהלות העסקית התקינה שלו. ולו לשם דוגמא: עוסק שהזמין תחפושות לפורים שהגיעו באיחור רק חודש ימים לפני החג, על מנת שיוכל לצאת למבצע עוד לפני החג, ייאלץ להציע אותם במחיר רגיל לפחות שבועיים ורק אז יוכל לצאת למבצע. הוא ימצא עצמו בשוק תחרותי בו רוב המוכרים מציעים את הסחורה כבר קודם לכן במחיר מיוחד, אך הוא מנוע מלהתאים עצמו לתנאי השוק ובכך מפסיד קהל לקוחות יקר.
4. מוצע כי הסנקציה בגין הפרת אחת ההוראות החדשות הינה עיצום כספי מוגדל בסך של 45,000 ₪. החוק כיום קובע כי בגין הפרות הקשורות למכירה מיוחדת ניתן להטיל עיצום של 22,000 ₪. על כן לא ברור מדוע הוצע להתייחס להוראות המשלימות באופן מחמיר יותר.
בנוסף, התיקון בנוסחו כעת אינו נותן פתרון למוצרים המוצעים במחיר מוזל לתקופה קצרה כגון חיסול מלאי, מכירה של סוף יום או מבצע של סוף שבוע. עם זאת, הוצע כי הממונה על הרשות להגנת הצרכן רשאי לפטור מוצרים, שירותים או סוגי עסקאות מהוראות התיקון.
נראה איפה כי על אף הצורך להסדיר את תחום המבצעים ההצעה הנוכחית עדיין אינה מעשית ויעילה. על מנת לאפשר לעוסק היתכנות כלכלית נאותה, מוצע לאפשר תקופה חזרה למחיר רגיל לתקופה קצרה יותר של 10 ימים, להחריג בחקיקה ראשית מבצעי סוף יום, סוף שבוע או קצרי מועד עד 3 ימים וכן לפשט את המנגנון המוצע בעניין מוצרים עונתיים.
יודגש כי הרשות קיבלה חלק מהערות איגוד לשכות המסחר אך יש לקוות כי בדיוני הוועדה בנושא הצעת החוק יוכנסו תיקונים מתבקשים נוספים.
***
האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי במקרה ספציפי יש לפנות לעורך דין. כותבת המאמר הינה עו”ד שושנה רבינוביץ’, עורכת דין העוסקת בדיני צרכנות, משפט מסחרי ודיני מסחר בינלאומי.
לסקירה נוספת של ערעורים על החלטת הרשות נתן לקרוא באתר www.law-sr.co.il
לייעוץ משפטי ניתן לפנות: shosh@law-sr.co.il רחוב אחד העם 35 תל אביב 03-7266111
דרושים
לגלריה ביפו העתיקה המתמחה בצורפות תימנית אוטנטית ( תכשיטים ויודאיקה ) דורש/ה מוכר/ת מנוסה . בעל/ת מראה ייצוגי , יחסי אנוש מעולים ושליטה בשפות . איש/ת מכירות מצויינ/ת במקום צוות מגובש . שכר נאה למתאימים
נא לשלוח קורות חיים למייל museum@yemenite-art.com
מפעל תכשיטים ותיק בנצרת מחפש מעצב למשרה מלאה, basel@kattouf-jewellery.com
לבוטיק YVEL בקניון האופנה בתל אביב, דרושים /ות אנשי /נשות מכירות מנוסים /ות.התפקיד כולל מכירה פרונטלית של מוצרי יוקרה.ניהול מו”מ ברמה גבוהה.משמרת מלאה פלוס שעות נוספות. העבודה מתקיימת במשמרות.
דרישות: ייצוגי /ת, עם ניסיון בתחום המכירות, יכולת עבודה בצוות ויחסי אנוש מעולים. ידע בשפות-יתרון. מיקום המשרה: תל אביב, היקף המשרה: משרה מלאה.
המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד.
חיפוש עבודה
שוזרת ומשבצת (אבנים גדולות) בעלת ניסיון רב, מחפשת עבודה באזור המרכז 3/4 משרה. שרית 052-7660959
יד2
כספת בת 12 שנים,של “מגן גולדמן” במצב טוב מאד.משקל 600 ק”ג.גובה 106 ס”מ.רוחב 72 ס”מ.עומק 50 ס”מ. מחיר 1200 ש”ח. מיקום: מושב צור משה ( בקרבת נתניה).לפרטים נוספים 0544339506. אבירם טולדו.
שערים בעולם
באדיבות חדשות רפפורט
Comments