התחרות בענף התכשיטים פשוט מטורפת, ואם נחשוב לרגע שהתחרות מתנהלת במסך בגודל 7*16 ס"מ אז זה עוד יותר קשה, אה...אם לא הבנתם זה האיבר החדש שיש לכם ביד - הטלפון.
קמפיינים בארץ מראים את נתוני השימוש במובייל שמגיעים כבר ל- 60% צפייה. זה אומר שכל פריים של תמונה צריך לעצור ולתפוס את עין הלקוח המבוקש בזמן שהוא רואה ביום 150 תמונות, זה במקביל לעשרות הודעות, טלפונים, ורשתות חברתיות.
זוכרים איך זה התחילו הפרסומות ? בילדותי נכנסתי בפעם הראשונה לקולנוע...ווואו...ריח הפופקורן המשכר הציף את האולם, התיישבתי בכיסא המתקפל והאור החזק נשטף ו...פרסומות. אני זוכר את גודל המסך המסנוור כיושב עלי ואם רציתי או לא הפרסומות יושבים בענן הרקמתי בראש עד היום. הקהל השבוי שישב בקולנוע שתה בצימאון כל פריים, כל כך קל היה לשלוט בסדר היום ומודעות הצרכנים, ממש כל מוצר שפורסם נחטף.
הראשונים שהבינו את זה הם כמובן האמריקאים שהחלו להפיק פרסומות הוליוודיות כמו שהם יודעים וכך החלו הפרסומות החיות. קוקה קולה, ליווייס, מילקי, ספרינג ועוד נחרטו בתודעת הקהל הישראלי שקיבל את הפרסומות בזרועות פתוחות ככלי משפיע בכחול לבן.
עם השנים עברנו במקביל לטלוויזיה עם ערוץ 2 שהחל לשטוף אותנו בעוד ועוד פרסומות, והבאנרים ברשת שהחלו לצוץ ולקפוץ עד היום.
אז איך לעשות את זה? לחשוב כמו לקוח. אין לכם מושג כמה המשפט הזה חשוב.
לקוחה טרודה שעובר עליה יום עבודה פסיכי, טלפונים מהילדים, לחץ, משלוחים, דוחות והיא זו שצריכה לראות את התכשיט שלכם בטלפון ?
אז תתחילו לחשוב בקטן, תכוונו לגודל המסך, ותשקיעו בפרסומת. תפסיקו לחשוב שאתם יודעים הכל, תתרכזו במה שאתם עוסקים. קחו בעלי מקצוע מומלצים, אנשי עיצוב, צלמים, קריאייטיב, משווקים עם קבלות ותראו תוצאות.
תמחרו את המוצר ביחס מאוזן למתחרים, תפסיקו לדמיין שאתם מיוחדים. ותכל'ס....תחשבו איך אתם הייתם קונים.
בברכה,
גדי גרטל
Comments