top of page
  • תמונת הסופר/תGadi Gertel

עוד קמפיין כושל ? השפעת חוקי הפרטיות על הפרסום הממומן 2024

עודכן: 6 במרץ

חוקי הפרטיות הפכו לנושא חשוב יותר ויותר בשנים האחרונות, כאשר ממשלות ורגולטורים ברחבי העולם חוקקים חוקים חדשים להגנה על פרטיות המשתמשים. חוקים אלו משפיעים על האופן שבו עסקים יכולים להשתמש במידע אישי של משתמשים לצורך פרסום דיגיטלי ממומן. אחד החוקים החשובים ביותר הוא ה-General Data Protection Regulation (GDPR), אשר נכנס לתוקף באירופה בשנת 2018. ה-GDPR מגביל את האופן שבו עסקים יכולים לאסוף, להשתמש ולשתף מידע אישי של משתמשים. החוק הזה מחייב עסקים לבקש את הסכמת המשתמשים לפני שהם אוספים מידע אישי מהם, וכן להעניק למשתמשים שליטה על המידע האישי שלהם.


Using mobile

חוקים אחרים להגנת הפרטיות כוללים את California Consumer Privacy Act (CCPA), אשר נכנס לתוקף בקליפורניה בשנת 2020, וכן את ה-Brazilian General Data Protection Law (LGPD), אשר נכנס לתוקף בברזיל בשנת 2020. חוקים אלו דומים באופיים ל-GDPR, וכוללים מגבלות על האופן שבו עסקים יכולים להשתמש במידע אישי של משתמשים.

השפעת חוקי הפרטיות על פרסום דיגיטלי ממומן כוללת את הדברים הבאים:

  • ירידה ביעילות הפרסום הממומן. כאשר עסקים לא יכולים להשתמש במידע אישי של משתמשים כדי להציג להם מודעות ממוקדות הדרך מהירה לקמפיין כושל, ויעילות הפרסום הממומן יורדת. זאת משום שהמודעות פחות רלוונטיות למשתמשים, ופחות סביר שהם ילחצו עליהם.

  • עלייה בעלויות הפרסום הממומן. כאשר יעילות הפרסום הממומן יורדת, עסקים צריכים להשקיע יותר כסף במודעות כדי להשיג את אותן תוצאות.

  • שינוי באופיו של הפרסום הממומן. עסקים צריכים להתמקד יותר בפרסום לא ממוקד, אשר לא מבוסס על מידע אישי של משתמשים. זה כולל מודעות המבוססות על נושאים או תחומים ספציפיים, או מודעות אשר פונות לקהל הרחב.


להלן מספר נתונים סטטיסטיים בנוגע להשפעת חוקי הפרטיות על פרסום דיגיטלי ממומן:


  • ירידה ביעילות הפרסום הממומן:

  • מחקר שנערך בשנת 2023 על ידי Forrester Research: URL Forrester Research מצא כי ירידה של 20% ביעילות הפרסום הממומן כתוצאה מ-GDPR.

  • מחקר שנערך בשנת 2022 על ידי IAB Europe: URL IAB Europe מצא כי 60% מהמפרסמים דיווחו על ירידה ביעילות הפרסום הממומן כתוצאה מחוקי הפרטיות.

  • עלייה בעלויות הפרסום הממומן:

  • מחקר שנערך בשנת 2023 על ידי eMarketer מצא כי עלויות הפרסום הממומן צפויות לעלות ב-10% בשנת 2024 כתוצאה מחוקי הפרטיות.

  • מחקר שנערך בשנת 2022 על ידי Adobe מצא כי 50% מהמפרסמים דיווחו על עלייה בעלויות הפרסום הממומן כתוצאה מחוקי הפרטיות.

  • שינוי באופיו של הפרסום הממומן:

  • מחקר שנערך בשנת 2023 על ידי PwC מצא כי 70% מהמפרסמים מתכננים להגדיל את השימוש בפרסום לא ממוקד כתוצאה מחוקי הפרטיות.

  • מחקר שנערך בשנת 2022 על ידי Kantar מצא כי 60% מהצרכנים מעדיפים פרסום לא ממוקד כתוצאה מחששות לגבי פרטיות.


עסקים צריכים להתאים את אסטרטגיות הפרסום הממומן שלהם כדי להתמודד עם השינויים הנגרמים על ידי חוקי הפרטיות. הדבר כולל שימוש בפרסום לא ממוקד, שימוש בנתונים אנונימיים, ויצירת תוכן איכותי אשר ימשוך משתמשים באופן טבעי.

להלן מספר טיפים לעסקים להתמודדות עם השפעת חוקי הפרטיות על פרסום דיגיטלי ממומן:

  • התמקד בפרסום לא ממוקד. מודעות המבוססות על נושאים או תחומים ספציפיים, או מודעות אשר פונות לקהל הרחב, הן פחות רגישות לחוקי הפרטיות.

  • השתמש בנתונים אנונימיים. עסקים יכולים להשתמש בנתונים אנונימיים כדי להבין את ההתנהגות של משתמשים ולהתאים את הפרסום שלהם בהתאם.

  • צור תוכן איכותי. תוכן איכותי אשר ימשוך משתמשים באופן טבעי, יגדיל את הסיכוי שהם ילחצו על מודעות, גם אם הן לא ממוקדות.


אחת ההשפעות הישירות לנ"ל היא ההגבלה שקבעה קונצרן אפל במכשירי האייפון החל מעדכון המערכת ISO14 בו הוגדר כי אין לחברות הפרסום יכולת להתחקות אחרי השימוש במכשיר המובייל. עסק שמפרסם בדיגיטל חייב לדעת שאחוז ניכר מהקהל חשוף פחות למודעות ממומנות הרלוונטיות לתחומי הענין של הלקוח.


sale in store

לסיכום, ברור שפרסום ברשתות החבריות חיוני וזול יחסית לכמות החשיפות, רק צריך לדעת לנתב את המשאבים בהתאם, ערוצי השיווק והפרסום אינם רק דיגיטליים. יש עוד הרבה מה לעשות כשרוצים לקדם אג'נדה כמו שיתופי פעולה עסקיים, משפיענים, ירידי מכירות, מוצרי מקמי מכירות, תכניות שותפים ועוד... רק ראוי שבעלי העסקים ידעו מהן ההגבלות בפרסום הדיגיטלי לפני שמוציאים סכומי עתק על קמפיינים ריקים שלא מניבים כלום.


גדי גרטל




Gertel logo consulting firm



25 צפיות0 תגובות
bottom of page